There is currently an outage in Ghent. It
is impacting all of the internet connections in East and West Flanders. We expect the issue to be solved during the morning .
Your internet connection will re-establish itself automatically or after a reboot as soon as the problem is solved.
Update 8:40
Problem located, local Belgacom interconnect problem, no fiber outage, Belgacom ticket has been raised
Update 8:48
Belgacom acknowledges that the outage is at their side, some other clients of them are impacted. ETR for the moment is 10:00
Update 9:47
Our customers let us know they are able to surf again. Problems should now be resolved. If you can not get online, please restart your modem first.
Our apologies for the inconvenience.
Your internet connection will re-establish itself automatically or after a reboot as soon as the problem is solved.
Update 8:40
Problem located, local Belgacom interconnect problem, no fiber outage, Belgacom ticket has been raised
Update 8:48
Belgacom acknowledges that the outage is at their side, some other clients of them are impacted. ETR for the moment is 10:00
Update 9:47
Our customers let us know they are able to surf again. Problems should now be resolved. If you can not get online, please restart your modem first.
Our apologies for the inconvenience.
again?????????????????????????
ReplyDeleteSo it seems that EDPNet is just not reliable enough for West & East Flanders. This is our conclusion after more then 5 outages in Ghent.
ReplyDeleteOpnieuw!!!!!
ReplyDeleteKomaan zeg, vinden jullie dat nu zelf nog normaal??
We leven in 2013.
Nu ge ik echt op zoek naar een stabiele internet provider.
Leve Belgacom, er zijn mensen die professioneel hun internet nodig hebben.
ReplyDeleteGelukkig is er nog 3g:O
NSA?
ReplyDeleteschadeclaim bij belgacom en cadeautje voor de klanten die er last van gehad hebben?
ReplyDeleteI'm sorry, but this is beyond acceptable! Their are people who rely on the internte connectivity as they work at home and are now obliged to take holidays because EDPNET cannot get their act together. Poor Poor provider! I pitty you
ReplyDeletePrecies of de wereld stopt met draaien omdat het internet even weg is.
ReplyDeleteTzijn de echte values in life zekera anno 2013..
We apologize for the inconveniences. And we really do understand that it's far from acceptable. This time it's not a fiber cut as posted, but a local Belgacom problem. We are on it.
ReplyDeleteIf internet is so important for you, get a failover line? 80% of my customers have Telenet <-> EDPnet failover.
ReplyDeleteFor home users, use your Smartphone as WIFI hotspot. Stop Crying : )
Net op carfree day, waardoor veel mensen gingen thuiswerken.
ReplyDeleteHier lekker rustig op het kantoor, enkel onze VOIP lijnen eruit, internet hebben we ook bij Telenet, dus beetje tijd verdrijven online en als de telefoon weer begint te rinkelen, dan doen we verder.
Tot die tijd, wat surfen en uitgebreid staan socializen aan het koffiemachine.
Onthaast toch wat mensen en als de wereld voor jullie nu echt vergaat zonder die lijn, wel zorg dan voor een 2e backup lijn van een andere provider... Dus geen gezaag, het is niet dat die internetlijn ons hart laat kloppen hé...
It's working again! Stop yammering people who can't live with their internet connection. get a life! I used hotspots fROM Telenet/bgc from neighbours :-)
ReplyDeleteBut proximus didn't work either very well.
How do i get my fritzbox online when no internet?
Try rebooting your modem/router ...
DeleteI mean when there is no internet :-) can you use hotspots neighbours? (In first
Deletecase for telephony) Don't know how to setup.
I is no longer usefull the have EDP as a first line and telenet backup but the other way arround.
ReplyDeleteAnd tommorow we are gonna receive another sorry sorry mail but no compensation. It is not normal that everybody needs a backupline if EDP does not have one for theur whole network. Fuck Belgacom, get your backup somewhere else, telenet, Colt, Destiny,... All fiber connection owners who can realise that.
En nu int Vloams : bende amateurs, weer meer dan 40 klanten aan mijn telefoon om te zagen omdat ze geen internet hebben. tStopt maar niet é die algemene outages?
Neem anders even contact op met onze ombudsdienst als u hierover een klacht wenst in te dienen. Het lijkt ons behoorlijk lastig om dan meer dan 40 klanten te moeten beantwoorden ... Onze excuses hiervoor.
DeleteDon't freak out: of course. relax: sure. get a life: I have one, thanks. But if I'm paying for a service I expect that service to work. You like soccer? What if Sporting is out for 1 day every 2 months. You like TV series? nice if you pay for al least a day of no picture every couple of months. You like concerts? Hopefully the electricity works and you get value out of your overpriced ticket.
ReplyDeleteI'm just saying: if I spend money on something, I expect this something to work. I have no spare money to spend.
@dcallebaut, ik heb een leven, zo kan ik rustig babbelen met de mensen rondom mij, zonder over mijn toeren te moeten lopen roepen dat het internet eens kapot is.
DeleteAuto's gaan kapot, ondanks dat je de onderhoudsintervallen van de fabrikant respecteert, treinen gaan kapot (zo was ik gisteren 's avonds ook een 70min later thuis dan normaal) en raad eens, ik leef nog, de wereld is niet vergaan, nu toch ook, ondanks dat het internet kapot is leven we nog allemaal.
Als je u zo moet opjagen omdat het internet waarvoor je betaald eens niet werkt, dan wil dit zeggen dat je een te goedkoop abonnement hebt! Mijn raad, doe een upgrade naar eentje met een SLA, dan verdien je er nog aan ook ;)
En doe nu maar rustig een wandeling want als je u in ongemakken zoals een internet of tv storing al moet opjagen, ocharme u hart...
Beste mensen van EDPNet,
ReplyDeleteBedankt om ons op deze eenvoudige manier op de hoogte te houden van de status van jullie netwerk. Toen ik deze morgen wakker werd en geen Internet verbinding had, dacht ik eerst dat het was omdat ik te laat ben met het betalen van mijn factuur (die komt er deze avond aan). Op dit blog was om 7u15 nog niets te zien, maar aangezien de verbinding er om 7u09 (of 08) is uit gegaan, is dit ook niet verwonderlijk. Een uurtje later kon ik hier al zien dat het niet aan mijn onbetaalde factuur lag, maar aan Belgacom.
En nee, dit is écht niet ironisch bedoeld. Ik ben oprecht tevreden, ik kies bewust voor een kleine ISP, omdat dankzij jullie de grote jongens onder druk worden gezet, zodat we nu in België eindelijk Internet hebben dat min of meer vergelijkbaar is met het buitenland, (nu nog Digitale TV).
En aan de neuters hier: een kleine ISP heeft de middelen niet van de grote. Hij kan geen eigen netwerk uitbouwen, en hangt dus steeds af van anderen. Hij kan geen super-ontdubbelde verbindingen aanleggen, daar hebben ze gewoon het budget niet voor, of ons abonnement kost pakken meer. Als je de service wil van Belgacom of Telenet, dan is 't simpel: ga bij Belgacom of Telenet. En als je Internet verbinding zo levensnoodzakelijk is, betaal dan extra voor de SLA erop.
Groeten,
Steven
HI.
ReplyDeleteWe are still offline (since yesturday evening). Is there a chance to get online again before tomorrow?
Greetings from East Belgium.
Looks like fixed... thx!
Delete