23 November 2012

There is currently an outage in East- and West-Flanders.
Internet and telephony is not working.
Edpnet is trying to solve this as fast as possible.

Update 24 November 2012 03:07
Fault localization continues, doesn't seem to be any edpnet hardware issue, we try to solve this together with our supplier.  Sorry for the inconvenience.


Update 24 November 2012 08:25
Fault localization continues, a new end to end test is being performed.   Sorry for the inconvenience.


Update 24 November 2012 16:23
Fault detected at last, faulty card with supplier, a new is sent out from central stock, and should arrive within a few hours. Sorry for the inconvenience.


Update 24 November 2012 18:40
Card replaced by supplier, problem solved. Sorry for the inconvenience, and thank you for your patience.

127 comments:

  1. alweer? vorige keer heb ik zonder internet gezeten gedurende 3 weken!
    zit belgacom nu ook zonder internet?

    ReplyDelete
  2. Laatste 24-uren-blackout niet lang gelden, nu weer al. Ik ben geduldig, maar nu is het genoeg!

    ReplyDelete
  3. belgacom zit voor de moment niet zonder internet.
    Die hebben wel een stabieler netwerk.
    De gierigheid bedriegt de wijsheid...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reclame maken voor een andere Belgische Provider zoals Telenet of Belgacom hoef je echt niet te doen, het zijn al dezelfde DIEVEN..in dit land kun je kieze tussen cholera de pest en deze ziekte..en de kous is af.."met spuug en plakband" aanéén juist zoals alles in belziek..en fier dat we zijn.

      Delete
    2. Hallo 'anonymous', de laatste internetstoring die ik onderging was omdat Belgacom een kabel onderbroken had. En er 4 dagen over deed om dit te vinden. Iedereen kan fouten maken, maar we zijn zodanig gewoon dat het internet er is - dat we nerveus worden eens het er een tijdje niet is ! Als het voor U levensbelangrijk is - neem een wireless routerke erbij ... dat je pas inzet als 'den draad' het niet meer doet.

      Delete
  4. Fibercut in Ghent again?

    ReplyDelete
  5. Dit is inderdaad niet de eerste keer, verre van! Morgen naar het stad om andere provider te zoeken! Dit is de druppel...

    ReplyDelete
  6. Weeral een outage van EDPnet ?!?!
    Komaan, we leven toch niet meer in de middeleeuwen !

    ReplyDelete
  7. Thanks for the notification. Saves me troubleshooting time...

    ReplyDelete
  8. Hi guys, opnieuw probleem met zelfde link naar Gent, onze leverancier zit er bovenop, maar totaal nog geen info over oorzaak of ETR. Alvast onze excuses :(

    ReplyDelete
  9. Begin de laaste tijd toch erg te worden voor te betalen zijn we goed maar de rest kijken ze niet naar

    ReplyDelete
  10. Intussen al 2 uur geen internet, hier in Gent :-(

    ReplyDelete
  11. Ons geduld wordt nog maar eens op de proef gesteld...

    ReplyDelete
  12. Humo lezen is ook plezant!

    ReplyDelete
  13. Ik ga er eens van profiteren en vroeg in mijn nest kruipen ipv mij op te jagen. Van het negatieve iets pos maken :-).

    ReplyDelete
  14. amaai zeg, wat een reakties hier! Moest het nu iedere week van dat zijn, ik zou zeggen, "ja" jullie hebben gelijk om zo te zagen... maar gebruik deze kans om eens iets nuttigers te doen dan rond te hangen op het internet. Zoals anonymous hier ook vermeldt, van iets negatiefs... iets positief maken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als ik voor iets betaal moet het ook goed werken en dit probleem is niet de eerste keer

      Delete
    2. dat vind ik ook en toevallig nu iedereen eens tijd heeft om op het net te gaan

      Delete
    3. ...en velen 'hangen niet zomaar rond' op het internet. Er zijn er ook die beroepsmatig internet nodig hebben!!

      Delete
  15. Leverancier is naar alle waarschijnlijkheid syntigo. Probleem zit hem terug in de PoP te Gent

    ReplyDelete
  16. Belgacom is online ja. Net als telenet en zovele andere bedrijven. Echter als het daar eens niet werkt, waar ga je dan klagen? Een blog oid hebben die niet hoor. Ben zelf een EDPNet zakelijke klant. Met de outage van 4/10 en vandaag liggen mijn servers ook online. Niet fijn, akkoord, maar ik heb nog liever deze leverancier dan wie ook! Daar zit tenminste technische know-how, klantvriendelijkheid en vooral budgetvriendelijkheid in één bedrijf! Als je allemaal zo afhankelijk bent van internet, waarom neem je dan geen 2 el cheapo lijntjes die je bundelt, zoals ik doe? Een ketting is zo zwak als zijn zwakste link remember. En het is gewoon pure pech dat juist op exact dezelfde locatie die fiber opnieuw in twee is...

    ReplyDelete
  17. Mensen, ik begrijp jullie frustratie.. Ik zit zelf ook een avond zonder vast internet.. Maar dit kan spijtig genoeg eens voorvallen. Ben er zeker van dat ze bij EDPnet ook erg verveeld zitten met dit probleem en dat ze/de leverancier er momenteel alles aan doen om dit op te lossen. Veel kans dat dit aan werken gelegen is in gent en dat er zich inderdaad een fiber cut heeft voorgedaan..

    ReplyDelete
  18. Qeze onderbrekingen beginnen zowat een gewoonte te worden. Ik ben een groot voorstander van kleine providers maar ook niet fanatiek. Als er iets misloopt zou ik het erg beleefd vinden om daarna een verontschuldiging en verklaring ontvangen zodat ik mijn tijd niet verspeel om naar fouten op de lokale router te zoeken.
    EDPNet: informeer uw klanten of verlies ze!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoe moeten ze all hun klanten plots informeren? Deze blog is goed

      Delete
    2. simpel: email.
      Niet iedereen blogt.

      Delete
    3. Mss zitten ze met de logica dat als geen internet hebt je waarschijnlijk ook geen emails kan ontvangen. Ze denken waarschijnlijk niet aan de mensen die email ontvangen op hun gsm via 3g

      Delete
  19. Voila,

    Ik ben al jaren edpnet klant en heel tevreden sinds ik de overstap heb gemaakt.
    Zoals hier al gezegd, bij Belgacom of Telenet weet je pas dat er een storing was as het opgelost is..
    Edpnet zal, zoals gewoonlijkhun uiterste best doen dit op te lossen.
    Ik ga nog wat verder genieten van mijn TV Vlaanderen abonnement.

    ;-)

    ReplyDelete
  20. @Roeland:
    Ik denk dat EDPnet zijn klanten wel informeert? Anders zou het niet op deze blog en op twitter staan? En schering en inslag...komkomkom 2x een grote outage in 2012. Denk je nu echt dat dit bij andere providers beter is?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik blog en twitter niet.
      Een email berichtje zou dus welkom zijn. Kan heel simpel op dezelfde manier als ze hun factuur sturen.
      'k blijf wel klant maar dat is dan om hun uitstekende en vriendelijke callcenter/klantendienst(in Rusland).

      Delete
    2. hoe zouden klanten die email kunnen lezen als internet het niet doet?

      Delete
    3. Zonder internet? En alle klanten tegelijk een mail sturen zou ook wel enige tijd in beslag nemen en hun mailserver zwaar belasten. Is gewoon onrealistisch, via social networking en deze blog is ideaal..

      Delete
    4. zonder internet kan je ook deze blog niet lezen. :-)
      Een email nadien kan de duizenden klanten die niet bloggen gerust stellen dat de panne niets met hun modem of zo te maken had.

      Delete
    5. Alle klanten mailen, is een mailing van duizenden klanten op enkele minuten tijd. En dan staan hun mailing IP terug op de blacklists :)

      Overigens is mailing geen oplossing voor iedereen. Als je een hotmail/gmail achtig adres hebt zou dit inderdaad werken. Maar veel mensen gebruiken het e-mailadres dat ze krijgen van hun provider, en daar kunnen ze dus niet aan! Professionele abonnementen krijgen ook geen edpnet mailadres. Mijn mail draait via de servers van edpnet...en die ligt nu plat.

      Je hoeft overigens geen blogger of twitteraar te zijn om die sites even te bezoeken en up-to-date te zijn.

      Delete
  21. Jammer dat edpnet afhankelijk is van syntigo en dat ze maar 1 pop hebben in gent. Zijn er al updates of ligt iedereen al te slapen?

    ReplyDelete
  22. Thanks for the notification, time to do something else :D

    ReplyDelete
  23. Bedankt voor de update ! Hopelijk snel beter nieuws !

    ReplyDelete
  24. Delen van Vlaams Brabant zijn blijkbaar ook getroffen, Merchtem ligt er ook uit.

    ReplyDelete
  25. Zijn er al vooruitzichten?

    ReplyDelete
  26. Alvast bedankt voor de communicatie, dat appreciëren de klanten, maakt zeker al iets goed. Is nu wel al even aan de gang, hoop op een spoedige oplossing.

    ReplyDelete
  27. De bakker kan dankzij EDPnet weer zijn bestellingen niet aannemen wegens niet bereikbaarheid...rrr

    ReplyDelete
  28. ... weeral de zoveelste onderbreking! grrr! En dit na een 3 weken durende onstabiele verbinding.... ggrr!!

    ReplyDelete
  29. Het is inconvenience en niet inconvience denk ik.
    Hoop dat deze panne de laatste is, als ze dit 3 keer kort na elkaar hebben zullen veel klanten toch wel gaan afhaken.

    ReplyDelete
  30. Is er al sprake van een vergoeding voor de trouwe klanten die na de zoveelste outage (nog) niet afhaken? :-)

    ReplyDelete
  31. Goh, ja, ik heb een zakelijke telenet lijn en die is vorige maand ook 2 maal uitgevallen. Telenet is niet echt low budget. Een stadsbus is 2 maal over de fiber gereden tijdens werkzaamheden. Voor zo een dingen kun je toch telenet niet gaan beschuldigen. Misschien is het bij EDP net nu ook zo iets en kunnen ze daar weinig aan doen. Ik hoop anders ook wel dat het rap opgelost word.

    Nadesj

    ReplyDelete
  32. en zeggen dat het internet ontworpen is door het Amerikaanse leger (ARPA net) om zelfs stabiel te blijven na een nucleaire aanval... :/

    ReplyDelete
  33. Volgens mij huren ze iets te goedkoop hun fiber in... Dit kan geen toeval meer zijn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeft met SLA's te maken. Standby personeel kost al veel geld. Laat staan dat ze die mensen nog eens onder druk zetten om het binnen een tijd terug operationeel te krijgen. Je wilt dan niet in hun schoenen staan. Dure infra kan helpen of zoals vermeld militaire infra en personeel 24/7 on site met voldoende reserveonderdelen.

      Delete
  34. Ik ben een zakelijke klant. Ik heb wachtdienst dit weekend en hoop dat de problemen snel opgelost worden. momenteel kan ik niet werken. Heel het weekend moeten "werken" op deze manier is niet fijn! Edp-net graag wat info over de stand van zaken!

    dank

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ook. Mijn back -uplijn : een pre -paid sim kaart waarvan ik internet kan activeren wanneer nodig. Dus ook op verplaatsing als internet klant niet toegankelijk is.

      Delete
    2. Ik heb dat ook idd als hulpmiddel..eentje van Mobistar...juist zoals de rest BROL! traag nee super traag..Ik denk dat ik de boel ga opzeggen en terug overga naar "tam tam en rooksignalen" voor belgië..veel beter dan al deze rommel..waar ze zo prat mee uitpakken..ga daarmee naar onze buurlanden en ze staan ons uit te lachen.."les belges" lol.

      Delete
  35. It is very hard to believe that once again the redundancy lines are NOT working... How is that even possible being a provider?
    I sure hope the people responsible are going to be reprimanded...

    ReplyDelete
    Replies
    1. redundancy lines, indeed! How is this possible? That's what i ment in an earlier post about ARPA net :/ Just one line breakdown can put down the internet?????

      Delete
  36. Ben zakelijke klant van EDPnet. En dit is de tweede outage op korte tijd. Voor de rest is EDPnet vrij stabiel. Gaan we het eens hebben over de outages van Belgacom en Telenet dit jaar? Bovendien zijn ze daar zo arrogant dat de klant het maar moet ruiken wanneer er weer internet is. Dit is niet leuk, maar ben tenminste up to date gehouden via Twitter en de blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daar zeg je het al... "Gelukkige dat ze je up to date houden via Twitter & blog"...
      Echter ben ik zeer kwaad om dit!
      Wat met de mensen die GEEN mobiel internet hebben? Zoals ik? Wij kunnen het niet nakijken! Je kan zelfs niet meer bellen! De helpdesk is dicht om 5 uur en het probleem was begonnen om 8u! Je kan ze zelfs al niet meer bereiken in het weekend!
      Ik heb nu wel geluk dat ik op een Telenethomespot kan met info vriendin..
      Wat ga ik nu moeten doen dit weekend? Ik ben een student in de IT (en mijn broer ook) en ik heb mijn internet zwaar nodig!
      EDPnet kan nu beter een GOEDE compensatie geven in plaats van €1!!!

      Delete
    2. Euh, bij uw vriendin studeren mss?

      Delete
    3. Student IT? Dan zou je moeten weten dat dit kan gebeuren en een backup plan voorzien. Al met inbelmodem free edpnet geprobeerd te bereiken? Niet rap, maar als je echt belangrijke dingen moet hebben is het beter dan niets.

      Delete
    4. Daarom dat ik dan ook op de Telenet Homespots zit... Geniale oplossing niet? Hoe anders zou ik dit gepost hebben :)
      Ik heb het over mensen die GEEN back-up plan hebben voorzien.

      Delete
    5. inbelmodem free edpnet????
      Als uwe telefoon het niet doet omdat die ook via internet gaat????

      Delete
    6. Roeland: gsm ;).

      Delete
  37. Alle Providers in dit apenland zijn te duur en zwaar achter op onze buurlanden..België één van de duurste landen van de EU, maar een land die qua services en andere lijkt op een derde wereld land en dat geld voor alles..kijk maar eens rond, wij belgen zijn idd DOM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monopolie op koperdraad (dan nog waar de staat bij gebaat is voor zo duur mogelijk) en kabel. Say no more ...

      Delete
    2. voilà..en dat met de spuug en plakband kwaliteit..en staan we dan.

      Delete
  38. Second time in two months.
    One more and I switch providers.
    Sorry EDPNet but this lack of basic redundancy (we're note even asking for sub-second here)is totally unacceptable.

    ReplyDelete
  39. You can say that this takes too long yes.. But complicated problems aren't fixed in 123.
    The 4the of October was the last outage (also located in Ghent), it looks like this is a weak spot. Sure they will do everything they can to prevent situations like this in the future. Creating a backup here (in a time span of less than 2 months) just doesn't seems realistic, this takes more time.

    ReplyDelete
  40. Last update more than 5 hours!
    This takes to long
    Next update please

    ReplyDelete
  41. Spijtig voor edpnet dat ze zon slechte leverancier hebben. Hoop wel dat dit niet meer kan voorvallen binnenkort

    ReplyDelete
  42. This outage is taking much too long to fix. Also the lack of regular feedback is very poor.

    Is it because it's the weekend, or is EDPNet just terrible?

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's about time for a new update yes.. But I rather have them working on the problem with their supplier than giving an update every 30min.. At least they give a few updates, other ISP's would just shut their mouth and say nothing (and believe me other ISP's do have problems like this, it's just not always known to the general public because they say nothing.)

      And yes, It's also weekend.. their technical team will be continuously working.

      Delete
  43. Graag een update!!!

    ReplyDelete
  44. No telephone suport "office is closed", outage takes to much time, proof that there is no back-up. 1 problem hits 2 big areas. Low cost provider, low service ...

    ReplyDelete
  45. Is er een update mogelijk met de status van de (hopelijke) oplossing? Ik zit al een hele dat op mijn werkplaats (ipv thuis) om zo toch nog mijn deadlines te halen... Daar gaat mijn weekend, grr

    ReplyDelete
  46. Ben zakelijke klant voor telefonie en internet.
    Ook mijn bancontact loopt over het internet.
    Dit zal wel de laatste keer zijn dat ik op deze manier inkomsten misloop!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beste, Inderdaad betrouwbaar internet is een must tegenwoordig. Neem gewoon een abo bij een adsl provider, en een bij Telenet. De uptime is 100% (als er elektriciteit is tenminste ;). En beide zijn best betaalbaar (per maand: 19eur bij edpnet, en 25eur bij telenet). Eenvoudig manueel overschakelen, of via een dual wan router met loadbalancing.

      Delete
  47. Dit komt ook voor bij andere providers hoor ! Als jullie denken beter af te zijn elders, schakel dan over, maar mij krijgen ze nooit meer bij afzetters zoals Belgacom en Telenet.
    Op een aantal jaren tijd 2 outages, toevallig op ongeveer 2 maanden van elkaar (op de zelfde plek), hier zullen ze wel moeten zorgen voor een backup om er voor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer voorvalt, maar wat een reacties al meteen.. ! Ben zelf ook vrij gefrustreerd door dit voorval ja, maar laat een beetje besef een begrip doordringen misschien..?

    Zelfde als met Mobile Vikings, zij melden ook meteen problemen op het netwerk en dergelijke, naïeve mensen die denken dat dit niet voorvalt bij grotere en duurdere spelers ! 1 groot verschil, zij zwijgen in alle talen !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Is zo. Door het feit dat ze zo groot zijn, zijn ze nog arrogant op de koop toe. Je bent bij die bedrijven niet meer of min dan een melkkoe. De eerste die het gelag van dit gedrag zwaar betaalt is Mobistar. En heb er m'n plezier in.

      Delete
  48. Ook te volgen, http://userbase.be (topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=35986)

    ReplyDelete
  49. Hallo mensen van EDPNet.

    Graag een woordje uitleg... Dit zal jullie alleen maar helpen om niet te veel klanten te verliezen.

    En misschien ook asap een voorstel tot compensatie op jullie website vermelden. Als de trein een dag stilligt, dan krijg je ook een gratis kaartje.

    ReplyDelete
  50. Please an update on status and how long it going to take to fix it. We are a national player and three sister companies are affected to this outage! We need some more info so we can take precautions!!!

    ReplyDelete
  51. Collega EDP gebruikers heb eens wat geduld. Maandagmorgen zal dit het eerste gespreksonderwerp zijn op de agenda binnen EDP en de third party. Ondertussen kan men verder werken om het probleem op te lossen. Zolang er geen zicht is op een ETR, wat baten herhalingen om te zeggen dat men druk in de weer is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maandagmorgen pas oplossing? ik hoop dat we een vergoeding krijgen dan, ik heb mijn internet echt wel dagelijks nodig en heb geen zin om in het weekend ook nog naar mijn werkplaats te moeten rijden om mijn mails te kunnen lezen!!!

      Delete
    2. Maandagmorgen zal het volledige EDP team wel de koppen bij elkaar steken van wat is er gebeurd, welke activiteiten werden uitgevoerd, hoe kan dit vermeden worden (aanpassen contract met third party), kan dit verhaald worden en wat is er te verkrijgen en indien iets te verkrijgen is hoeveel kan er naar de eindklant.

      Delete
  52. We have 2 xDSL lines coming in via one cable.

    One from EDPNet, the other from Belgacom. Belgacom is fortunately still working.

    What sucks is that I just moved everything onto the EDPNet line as Belgacom are coming on Monday to upgrade from ADSL to VDSL - new line needed.

    I have thought about not upgrading (or even scrapping) the Belgacom line, but I'm glad now I didn't.

    It would be very helpful to know that EDPNet will be up & running before Monday, otherwise we'll have big problems.

    ReplyDelete
  53. wat heb je aan een status update als je toch niet eens in de verste verte een benul zou hebben van wat ze nu bezig zijn. Laat ze hun ding doen. Liever dat ze er aan werken dan om het half uur een nodeloze update

    ReplyDelete
    Replies
    1. If I pay for a service I hope that they do have some idea of what they are doing.

      Are you suggesting that the reason they're not getting it fixed is that they're idiots?

      Delete
    2. I think you have to read his message again.. If you should know what they are doing right now on this moment you would have respect big time.

      And the problem is with their supplier, not with EDPnet itself, but I'm sure they are working their asses of together right now to fix it.

      Delete
  54. Als zakelijke klant hebben we 3 ADSL lijnen omdat VDSL en Telenet niet beschikbaar zijn bij ons. Maandag toch eens uitzien naar mogelijkheid om 1 of 2 lijnen te verhuizen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als enkel ADSL beschikbaar is, zou ik opteren voor een lijn bij edpnet, een lijn bij dommel en een lijn bij belgacom. Koppel die 3 lijnen aan elkaar met routerboard zodat er een fail over is. Meer info op routerboard.com of contacteer fusa.be

      Delete
  55. Een hele dag zonder internet is heel erg vervelend.
    Het weekend is de enige tijd dat ik informatie voor mijn studie van het net kan halen. Ben nu genoodzaakt in een internetcafé te zitten. Niet echt bevorderlijk voor mijn studie :(

    ReplyDelete
  56. It really sucks ....

    ReplyDelete
  57. BANCONTACT al de hele zaterdag (!) out door het feit dat internet niet werkt. Duidelijk geen goede keuze geweest om EDPnet te kiezen voor onze zaak.
    Veranderen dan maar, zo snel mogelijk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vraag even een offerte op voor een verbinding met 99,9999% up-time en kom dan hier eens terug om uw beklag te doen over de aangeboden kostprijs van de offerte.
      Indien het niet binnen het volgende uur opgelost is zitten we aan een up-time van 99,7% dit jaar, durf jij in UW zaak UW hand in t vuur steken dat je geen grotere fouten gemaakt hebt dan 0,3% over minsten het laatste jaar?

      Delete
    2. Als je verbinding zo belangrijk is voor je zaak neem dan een goedkope telenet of 3G/4G verbinding in combinatie met een dual wan router

      Delete
  58. "Update 24 November 2012 16:23
    Fault detected at last, faulty card with supplier, a new is sent out from central stock, and should arrive within a few hours. Sorry for the inconvenience."

    Thanks for the update, glad to hear that the end of the problem is in sight..

    ReplyDelete
  59. een foutieve (netwerk)kaart, vergelijk het met een stad zonder stroom omdat 1 huis de leiding heeft kortgesloten, een naald in een hooiberg zoeken dus.
    Dank voor de info en de update.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat is helemaal niet vergelijkbaar en zelfs klinkklare onzin maar soit, als het u helpt zich beter te voelen is het voor mij prima

      Delete
    2. niet iedereen heeft notie van netwerktopologie, hopelijks jij wel, je kan misschien solliciteren als je t zoveel beter weet

      Delete
  60. "Update 24 November 2012 16:23
    Fault detected at last, faulty card with supplier, a new is sent out from central stock, and should arrive within a few hours. Sorry for the inconvenience."

    Dank voor de update!

    Hou ons verder op de hoogte aub (bvb van waar komt de kaart, en naar waar moet ie voor installatie - wat zal de installatie inhouden?).

    Alleen zo zullen jullie slagen om klanten te behouden.

    Daarna een mailing met een uitleg omtrent de 2 recente gevallen, met opgave hoe deze verholpen werden en voorkomen zullen worden. En dan nog een compensatie voorstel.

    Pas dan is de cirkel rond, en zullen jullie als leverancier geapprecieerd worden. Uit zijn fouten moet men kunnen leren!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Volledig met akkoord ! Een heel spijtig vooval, zowel voor EDPnet alsook de gefrustreerde klanten.
      Begrijp de boze reacties volkomen maar heb ook veel begrip en respect voor EDPnet.

      Helaas krijgen zij alles op hun nek terwijl het eigenlijk wel duidelijk voor een deel om onkunde gaat bij een leverancier van hun. Afhankelijkheid van een derde, dat is nu eenmaal zo, EDPnet staat op zo een moment dan ook vrij machteloos en kunnen enkel afwachten..

      Delete
    2. zal moeilijk zijn, zo niet onmogelijk, gezien ze contractueel gebonden zijn. Dit soort info, voor zover ze die zelf al krijgen, mogen ze niet naar buiten brengen.

      Delete
  61. Voor iets meer details verwijs ik graag door naar ons bevriend forum:

    http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=35986&p=462100#p462100

    Bedankt voor jullie begrip en geduld.

    ReplyDelete
  62. Bericht van EDPnet op het userbase forum, lees dit eens aandachtig beste op EDPnet bashende mensen:

    "'Goeie'-Middag, excuses voor het uitblijven van een update, maar spijtig genoeg loopt de communicatie naar ons toe ook erg stroef. Deze ochtend om 7u werd ons een 'end to end test' beloofd, spijtig genoeg is deze pas deze middag uitgevoerd. Blijkbaar was het na deze end to end test wel snel duidelijk dat het een defecte kaart betrof. Nu moet dat blijkbaar van een centrale stock komen via DHL (laat die mensen door op de baan ), en verwachten ze 'vandaag' een oplossing...

    Ik heb veel zin om aan te geven welke 'bende' hiervoor verantwoordelijk is, maar ik vrees dat dat alleen tot meer ellende zou leiden.

    Edpnet had zijn conclussies wel reeds getrokken na het laatste debacle, maar op zo'n korte termijn is hier gewoon geen alternatief voor te implementeren.

    Ik begrijp de boze reacties, en apprecieer ook de mensen die ons verdedigen. Ik kan alleen maar zeggen dat edpnet op vele vlakken afhankelijk is van de service van derden, en een goede SLA is niet altijd zaligmakend. Gent is één van de weinige locaties waarbij we afhankelijk zijn van één partij, omdat er spijtig genoeg geen 2 beschikbaar zijn (die een concurrent wensen te bedienen).

    Nogmaals mijn oprechte excuses, en bedankt voor jullie begrip en geduld."

    link:
    http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=462100

    ReplyDelete
  63. Dank u @edpnet voor de nodige info hoop dat alles rap alles opgelost geraakt

    ReplyDelete
  64. "Ik heb veel zin om aan te geven welke 'bende' hiervoor verantwoordelijk is, maar ik vrees dat dat alleen tot meer ellende zou leiden."
    Oei een nieuw fenomeen IT-bendes. :(

    ReplyDelete
  65. hmmm, ik had begrip dat het zoeken naar de oorzaal zo lang duurde omdat ik dacht dat het weer een ondergrondse kabelbreuk zo zijn... zoiets is niet makkelijk op te sporen ... overmacht ... alle begrip

    maar dit ... ? een defecte kaart ? heb je daarvoor bijna 24u nodig om de kaart te lokaliseren ?

    ReplyDelete
  66. Op Userbase stond dan ook dat het een kabelbreuk betrof. Zou me niet verwonderen dat het een kettingreactie van problemen zou zijn.

    Ook mag je niet vergeten dat de defecte kaart waarschijnlijk een locatie is waar ze geen toegang tot hebben (leverancier).

    ReplyDelete
  67. PingdomAlert UP: http://t.co/qCir1lb (http://t.co/qCir1lb) is UP again at 24/11/2012 18:28:21.

    EDPnet kwam héél even online...en nu weer weg :(

    ReplyDelete
  68. We zijn weer online!

    ReplyDelete
  69. idd, net terug ok in regio Eeklo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Regio Geraardsbergen, check and test, all ok.

      Delete
  70. Oef! alles terug..! boze reacties te begrijpen of beter de teleurstellingen van de mensen! maar of het inderdaad op een ander beter is! ik koos edpnet omdat ik de Dikke kots moe was! (belga en tele).
    Ik wil ook verder werken met Edpnet..uiteraard mag dit niet alle weken prijs zijn.

    ReplyDelete
  71. Aaaaand, back online :) verstuurd van een EDPnet VDSL2 verbinding :)

    ReplyDelete
  72. En nu nog het treinticketje...

    ReplyDelete
  73. Dns servers zijn niet bereikbaar, ben ik de enige?

    ReplyDelete
  74. Geen probleem hier. (regio Westkust)

    ReplyDelete
  75. Hier in de regio Hamme nog steeds geen internet.
    Momenteel moet ik me inloggen op een TelenetHomespot ????????

    ReplyDelete
  76. al die mensen die klagen en zagen : EDPNET was er snel bij, vaak ander providers lossen het probleem pas op wanneer het maandag is : elke provider kan eens een euvel hebben, ik heb begrip voor

    ReplyDelete
  77. Ik ben zelf klant bij Telenet, en dit jaar heb ik al 2 volledige weekends zonder internet gezeten. Ze hebben toen pas telkens het probleem op maandag - dinsdag op gelost.

    De eerste keer was het puur de schuld van Telenet, door informatie van insiders bij Telenet weet ik dat als er een order in hun systeem staat (ik had digitale TV aangevraagd) en je dan over je datalimiet zou gaan (ik heb fair-use, maar je krijgt eerst zo'n waarschuwingspagina) heel hun systeem blokkeert. Ik moest normaal op die waarschuwingspagina terecht komen maar die gaf enkel een foutmelding, en naar andere sites gaan ging ook niet. Ik heb toen ook 2 maanden niet op Mijn Telenet geraakt.
    Was pas op dinsdag opgelost.

    Dan iets later, modem defect. Heeft tot dinsdag geduurd tot er iemand langs kon komen. Die repareert het, maar zorgt er voor dat 1 van de 2 digitale TV's niet meer werkt en de andere niet meer kan opnemen. Nog een interventie, weer 3 dagen wachten.

    Eergisteren weer zonder internet, gelukkig kunnen oplossen met een modem reset. Maar tegelijkertijd hebben ze wel een iKing abonnement aan mijn schoonmoeder aangesmeerd van €45pm... (ondertussen wel al in orde gebracht).
    Ik heb trouwens wéér geen toegang tot mijn telemeter (maar ja, als ik het niet kan zien dan moeten ze mij ook niet op smallband durven gooien).

    En welke providers hebben dit jaar nog storingen gehad?
    * Mobile Vikings in de zomer
    * Mobistar (13/09): http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120913_168
    * Proximus: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/grote-panne-voor-proximus-netwerk/article-4000148634823.htm

    Ik raad je aan om eens te kijken of je een pagina vindt waar die storingen opstonden op hun site / twitter. Enige uitzondering was Mobile Vikings die altijd alles doorgeven :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Volledig akkoord met je reactie !
      Veel mensen met onterechte uitspraken hier over EDPnet, service en prijs gewijs zijn zij pakken beter dan anderen !

      ELKE provider, mobiel of vast heeft wel eens last van een storing. Ik kom zelf van een Belgacom verbinding en ben overgeschakeld op EDPnet, verschillende storingen gehad toen ik bij Belgacom zat, oa ook een dag zonder internet door een probleem in de volledige regio. Toen helemaal niets van communicatie, mooi stil zwijgen ! EDPnet meld het tenminste, doen hun uiterste best, excuseren zich en komen de klant tegemoet !

      Veel naïevelingen hierzo blijkbaar.
      Als er mensen zijn die echt denken beter af te zijn elders, ik denk het niet !
      Mobile Vikings en EDPnet zijn 2 bedrijven waar ik veel respect voor heb. De grote broeren zoals Telenet, Belgacom, Mobistar e.d. kunnen veel leren van deze kleintjes !

      Delete
  78. Blijkbaar weer down?

    ReplyDelete
  79. Ik ben edpnet klant en had ook vrijdag en zaterdag te maken met de outage.

    Echter sindsdien heb ik te maken met trage downloadsnelheden en nu ook met heel frequent

    wegvallen van adsl. Ik dacht dat het aan mijn modem lag maar met een andere modem blijven de

    problemen bestaan.

    Verder heb ik dit getest met verschillende splitters, telefoonkabels en op een andere

    telefoonaansluiting in mijn huis, maar niets helpt.

    Iemand die hier raad mee weet of dezelfde problemen heeft?

    ReplyDelete